Jump to content

We love 3Rensho


lele200mph
 Share

Recommended Posts

Meraviglioso scoprire la storia dei telaisti....

fonte: http://www.yellowjersey.org/konno.html

konno1.jpg

Mr Yoshi Konno began his building career by unbrazing Cinellis acquired after

the 1964 Tokyo Olympics. His accomplished collegiate cycling career

brought him initial notice in the cycling community. He remained a

formidable cyclist through middle age, completing a quick double

century on his 40th birthday.

konno3.jpg

His famous customers include Koichi Nakano (most of whose

frames were Nagasawas), Dave Grylls (Pan Am gold medal),

Gibby Hatton, Dave Harrington, Bob Mionske (4th at Seoul Olympics,

12th at Barcelona Olympics, US National Road Champion), Dan

Casebeer (US Hour record) and Greg Meeker.

konno12.gif

konno13.gif

Mr Konno was paralyzed in a car crash.

There will be no more 3Renshos.

Special ultralight model Small Lady 420Z above

3R420Z.JPG

Special ultralight model Super Record Lady SRL above

3RSRL.JPG

Standard Road Model SR above

3RBLACK.JPG

3RHOLN5.JPG

3Rensho TR model

3RTREXBK.JPG

Link to comment
Share on other sites

eh però alla fine hanno imparato tutto da noi..

beh, claro!

ah, il +1 è riferito al nuovo avatar ;)

Link to comment
Share on other sites

eh però alla fine hanno imparato tutto da noi..

beh, claro!

ah, il +1 è riferito al nuovo avatar ;)

;)

Link to comment
Share on other sites

..a quanto pare anche i Loghi li hanno imparati qui ;)

Link to comment
Share on other sites

Post fichissimo, bici fichissime, bella Lelone!

È da Rieducational Channel.

http://www.youtube.com/watch?v=Ns7M1-CHacc

Edited by muz (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

..a quanto pare anche i Loghi li hanno imparati qui ;)

"a quanto pare" da cosa lo deduci?

credo che si riferisca all'ala in stile Cinelli nel logo.

Il logo Cinelli è del 1979, quello della 3Rensho? Per me anni '80 perchè nelle bici anni 70 non c'è

Link to comment
Share on other sites

eh però alla fine hanno imparato tutto da noi..

beh, claro!

Beh, la grande abilità dei Giapponesi, fin da dopo la guerra, è stata anche

quella di replicare prodotti d'eccellenza (tipo i nostri telai), eliminandone

gli eventuali difetti, semmai ci fossero.

Per esempio (anche se OT): un soldino a chi indovina la marca originale da cui

derivano la maggior parte delle moto sportive Giapponesi.

Link to comment
Share on other sites

eh però alla fine hanno imparato tutto da noi..

beh, claro!

Beh, la grande abilità dei Giapponesi, fin da dopo la guerra, è stata anche

quella di replicare prodotti d'eccellenza (tipo i nostri telai), eliminandone

gli eventuali difetti, semmai ci fossero.

Per esempio (anche se OT): un soldino a chi indovina la marca originale da cui

derivano la maggior parte delle moto sportive Giapponesi.

il primo 4 cilidri fronte marcia per le moto è di MV Agusta....vintoquacchecosa? ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. .