Sign in to follow this  
Followers 0
Marco Vinz

Idaho Stop Law

4 posts in this topic

Leggendo in giro mi sono imbattuto in una legge geniale in vigore nello stato dell'Idaho. Ovviamente riguarda le biciclette:

"49-720. STOPPING -- TURN AND STOP SIGNALS. (1) A person operating a

bicycle or human-powered vehicle approaching a stop sign shall slow down and,

if required for safety, stop before entering the intersection. After slowing

to a reasonable speed or stopping, the person shall yield the right-of-way to

any vehicle in the intersection or approaching on another highway so closely

as to constitute an immediate hazard during the time the person is moving

across or within the intersection or junction of highways, except that a

person after slowing to a reasonable speed and yielding the right-of-way if

required, may cautiously make a turn or proceed through the intersection

without stopping.

(2) A person operating a bicycle or human-powered vehicle approaching a

steady red traffic control light shall stop before entering the intersection

and shall yield to all other traffic. Once the person has yielded, he may

proceed through the steady red light with caution. Provided however, that a

person after slowing to a reasonable speed and yielding the right-of-way if

required, may cautiously make a right-hand turn. A left-hand turn onto a

one-way highway may be made on a red light after stopping and yielding to

other traffic.

(3) A person riding a bicycle shall comply with the provisions of section

49-643, Idaho Code.

(4) A signal of intention to turn right or left shall be given during not

less than the last one hundred (100) feet traveled by the bicycle before

turning, provided that a signal by hand and arm need not be given if the hand

is needed in the control or operation of the bicycle."

Per chi non volesse leggere tutto il pippone, dice che i ciclisti possono considerare gli stop come delle normali precendenze ("slow down", e poi in caso "stop" solo se necessario), e - udite udite - i semafori rossi come degli stop (ci si deve fermare, ma una volta constatata la sicurezza della manovra si può procedere, anche girando a destra o, dopo aver dato ogni precedenza possibile, a sinistra). Dice anche che almeno 100 metri prima della svolta un ciclista deve dare indicazioni di direzione con le braccia, ma l'assenza di segnalazione è tollerata nel caso in cui per controllare il mezzo servano entrambe le braccia (mi sembra sia il 'nostro' caso).

...Che ne dite? A me sembra fantastica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

io direi che è una cazzata

già a volte non stiamo attenti (almeno parlo per me :-))) )

se ci danno anche il permesso ci ammazziamo in mille

Share this post


Link to post
Share on other sites

So che era stata contestata in qualche modo, ma vatti a ricordare tutti i dettagli e dove l'avevo letto.

A dover di cronaca, aggiungo che negli Stati Uniti si gira a destra col rosso, basta dare la precendenza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beh, io speravo nella ragionevolezza delle persone e nell'istinto di sopravvivenza, cose sicuramente non scontate, ma se le leggi si fanno tutte basandosi sull'italiano medio cretino, allora non se ne esce più.

Anyway, per restare in tema :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.